Blogger Templates

Followers

Friday, July 16, 2010

Ana mulakan luapan rasa ptg ini dengan lafaz yang paling mulia bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, saat ini Allah masih memngizinkan ana terus menghirup udara yang juga Dia ciptakan. Sungguh, ana hanya insan kerdil. Tiada apa yang ana miliki melainkan semuanya hanyalah pinjaman daripada Ilahi. Saat tangan sibuk menaip apa yang ingin dikatakan, bulu roma berdiri tegak. Subhanallah. Ya Allah, aku insan yang lemah. Sungguh setiap nikmat-Mu tiada tolok bandingnya. Nikmat iman san islam yang kunikmati sekarang ini merupakan nikmat yang paling besar. Jika mahu dihitung, nescaya tidak terhitung nikmat-Mu.

Dewasa ini, manusia kerap benar mengejar nikmat dunia sehingga lupa akan pencipta yang hakiki. Ya Allah, hati ini merintih. Hina sungguh diri ini aku rasakan. Apakah aku mampu melangkah di muka bumi ini sebagai khalifah-Mu dengan penuh tanggungjawab yang sebenarnya aku pikul? Apakah berdakwah itu kujadikan rutin hidupku? Hatta mengajak seseorang ke surau untuk solat berjemaah juga merupakan dakwah walaupun sekecil-kecil dakwah? Apakah hati ini bersih daripada mengingati perkara yang tidak sepatutnya? Apakah aku telah berbakti pada agamaku? Apakah aku anak yang cukup taat pada agamaku? Apakah aku sering mengingati Rasulku? Apakah aku ini sudah menjadi anak solehah yang mampu menghalang orang tuaku dari api neraka? Apakah aku kakak yang baik dan bertanggungjawab kepada adik-adikku? Dan banyak lagi persoalan yang berlegar dalam fikiran ini.Wallahualam.

Hakikatnya, berbalik semula pada cinta yang satu. Kejarlah cinta Ilahi dan cinta yang lain akan datang bersama dan pastinya dengan jalan yang betul dan mohonlah keredhaan-Nya.

www.tips-fb.com

No comments: