Blogger Templates

Followers

Monday, July 5, 2010

Seandainya tida nyala api yang ada di sebelahku,
tentulah bau harum kayu gaharu tidak akan tercium.

Jadilah seorang wanita yang memiliki cita-cita tinggi, kerana kami berharap agar anda selalu meningkatkan diri dan melanjutkan perjuangan hidup ini. Berhati-hatilah terhadap jebakan yang menjatuhkan dan menghinakan.

Ketahuilah bahawa kehidupan hanya beberapa minit, bahkan hanya beberapa detik. Jadilah engkau seperti seekor semut dalam kesungguhan, ketekunan dan kesabaran. Cuba dan teruslah engkau mencuba. Bertaubatlah jika engkau kembali melakukan dosa dan kembalilah engkau ke pintu taubat. Hafalkan kembali Al-Quran jika engkau telah lupa. Kembalilah engkau mengingatnya untuk yang kedua kalinya dan yang ketiga kalinya. Bahkan untuk yang kesepuluh kalinya.

Hal yang penting ialah hendaknya anda tidak berasa gagal dan kecewa, kerana sesungguhnya sejarah tidak pernah menganal kata-kata terakhir dan akal tidak pernah mengenal penghabisan sama sekali, tetapi yang dikenal hanyalah usaha dan pembaikan.

Sesungguhnya umur itu sama seperti jasmani, ia boleh saja diubah dengan melakukan operasi kecantikan. Sesungguhnya umur itu sama seperti bangunan, ia dapat saja diruntuhkan dan dibangun kembali dengan reka bentuk dan cat warna baru. Maka, berhati-hatilah dan jauhilah pengaruh pemikiran yang gagal dan tidak berdaya. Hitungkanlah dari benak anda akan risiko-risiko tentang sakit, bencana, musibah dan ujian yang memberatkan. Allah SWT berfirman dalam ayat ke 23 surah Al-Maidah yang bermaksud: dan hanya kepada Allah hendaknya kamu bertawakal, jika kamu benar-benar orang yang beriman.

Dipetik daripada buku Jangan Bersedih. Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia.

www.tips-fb.com

No comments: