Blogger Templates

Followers

Sunday, June 13, 2010

" Dan katakanlah: "Bekerjalah kamu, maka Allah dan Rasul-Nya serta orang-orang mukmin akan melihat pekerjaanmu itu, dan kamu akan dikembalikan kepada Allah Yang Mengetahui akan yang ghaib dan yang nyata lalu diberitakan-Nya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan." (At-Taubah:105)

Amal yang dilakukan ibarat air yang menitis berterusan. Dr. Aidh Al Qarni menggambarkan:
"Titisan demi titisan akan menjadi sungai, dirham demi dirham akan menjadi harta, kertas demi kertas akan menjadi buku dan waktu demi waktu yang dilewati akan menjadi umur."

Rasulullah SAW bersabda, "Bersegeralah beramal soleh sebelum datang 7 perkara iaitu akankah engkau menanti selain kekafiran yang melalaikan atau kekayaan yang menyesatkan atau penyakit yang merosak atau umur yang disegerakan atau dajjal perkara ghaib yang ditunggu-tunggu atau kiamat. Padahal kiamat adalah peristiwa dasyat dan mengerikan." (HR Tirmidzi)

Ketahuilah bahawa kelmarin telah tiada. Hari ini sedang terjadi. Hari esok belum pasti. Gunakan kesempatan. Yang masih diberi moga kita takkan menyesal. Masa usia kita jangan disiakan kerana ia takkan kembali. Wallahua'lam.

www.tips-fb.com

No comments: