Blogger Templates

Followers

Thursday, June 10, 2010

Maghrib ini, hujan turun renyai-renyai. Sang katak ketawa kegirangan. Ayam ternakan berdedai-dedai pulang ke reban. Ikan ketutu masih betah berenang dalam besen di tepi rumah. Dan aku menggigil dalam selimut di kamar tidur.

Maghrib ini, kuperhatikan satu persatu. Setiap ciptaan Ilahi ada saja keunikan tersendiri. Jika tidak, masakan sang katak tak demam bermain hujan, masakan ayam ternakan menghindari nikmatnya tidur di reban, masakan ikan ketutu tersedak ketika berenang dan masakan aku tidak tahan sejuk walaupun sedikit..justeru apa gunanya bulu roma di seluruh tubuh??

Maghrib ini, aku merafakkan lafaz syukur pada-Nya. Kerana DIA menjadikan aku sebagai manusia. Sebaik-baik kejadian. Manusia yang mempunyai akal. Agar bijak mengatur tanggungjawab. Kerana aku ialah khalifah Allah di muka bumi.

www.tips-fb.com

No comments: